Totalul afișărilor de pagină

joi, 23 septembrie 2010

Norvegienii și mâncarea

Norvegienii sunt recunoscuți pentru simplitatea lor într-ale gătitului. Spre deosebire de alte popoare, românii, de exemplu - care trăiesc doar pentru a mânca-, norvegienii nu dau doi bani pe mâncare. Un norvegian cheltuie lunar mai puțin de 15% din salariu pe mâncare (nu cred că la noi e posibil așa ceva). Norvegienii au ceea ce se numește matpakke (un fel de pachețel cu mâncare). Ei bine, matpakke-ul asta e celebru și constă într-un Sandwich cu unt și brânză (albă sau burnost). Dacă un nordic recurge la o mâncare economică și sănătoasă în timpul săptămânii, să nu credeți că va face asta și în weekend. NU... weekend-ul e dat pentru a bea până nu mai știi de tine, a mânca mâncăruri nesănătoase și a bea Cola. Așadar... în weekend e permis orice...scandinavii par să uite de ceea ce se numește "cu măsură" și fac exces la toate.. doar e WEEKEND!!!
Pentru că sunt cam zgârciți de felul lor, norvegienii au inventat un tăietor de cașcaval - a cheese slicer! Tăietorul asta taie foarte subțire - în fond asta e ideea... să mănânci cât mai mult din cas... cu economie și măsură! Tăietorul economic (pe care mi l-am achiziționat și eu de curând cu 47 coroane) arată cam așa:

Un comentariu:

  1. haha ca io mi l-am luat cu 10 coroane din Suediaaa :))
    Da am si acasa in RO si nu pot trai fara el! Nu ii magic?? Serios amu.
    Si.. ie, cam americani norvegienii astia ;;)

    RăspundețiȘtergere