Totalul afișărilor de pagină

duminică, 14 noiembrie 2010

Norvegia... după 3 luni

Acum 3 luni pe vremea asta eram proaspăt aterizată pe planeta Bø! Îmi amintesc cu stupoare cum m-a încercat un sentiment acut de singurătate, o dezamăgire că am soare la geam după masa precum și o senzație de libertate, încredere în mine și optimism!

Era 14 august, o zi toridă probabil în România, aici însă o zi de început de toamnă... Îmi pot aminti toate amănuntele, detaliu cu detaliu - toată călătoria, întâmpinarea mea aici de către Randa, episodul cu cheile etc (le-am scris pe blog la momentul respectiv)! Îmi amintesc până și cum am coborît din tren... doar 2 studenți ... eu și un spaniol (i-am aflat ulterior naționalitatea, adică de vreo 2 luni și jumătate)!

Timpul a trecut extrem de repede. Parcă ieri era iulie și calculam că am 54 zile de vacanță... iar acum... calculez și spun: mai am 33 zile de stat în Norvegia! (poate 34 dacă o avea ceva probleme avionul, sau e ceva furtuna, tzunami sau o noua erupție în ceva vulcan islandic inactiv).

Ce a însemnat experiența Norvegia pentru mine...?! Experiență neterminată și nefinalizată, dar având în vedere că au trecut 3 luni ... pot să leg câteva idei! 3 e cifra fatidică... așadar părerile Ființei Infernale după 3 luni petrecute în Țara Troluților...

După 3 luni...am descoperit:
1. Îmi place singurătatea, dar cu toate astea sunt foarte sociabilă!
2. Mă acomodez foarte repede - asta știam dinainte, dar acum mi-am demonstrat că pot și la capătul lumii!
3. Sunt independentă - am învățat să mă descurc singură în orice situație, să iau decizii, să mi le și asum, să nu mă bazez pe nimeni și să am încredere în mine!
4. Că iubesc natura mai mult decât aș fi crezut!

Am învățat:
1. Acasă e oriunde te simți bine... așadar Bo e momentan casa mea!
2. Să prețuiesc fiecare moment de liniște și singurătate pentru că acasă în România nu voi mai avea așa ceva!
3. Să fiu diplomată, să-ți țin gura și să tolerez!
4. Că se poate trăi și modest, fără 5 produse de curățat baia, fără 70 creme, fără N perechi de pantofi și 15 pulovere!
5. Să gătesc - și mă pasionează!
6. Că prietenii adevărați sunt cei cu care vorbesc mereu și mă întreabă de sănătate! Mulțumesc...
7. Să pierd timpul într-un mod constructiv: un film, o poveste interesanta, o muzică bună, o plimbare, o Kroa, o bere, un bol cu cereale, o conversație cu vecinii, o meditare în liniște!
8. Să îmbin plăcutul cu utilul, să învăț dar să mă și distrez, să dorm dar să mă mai și trezesc, să mănânc, dar să mă mai și mișc, să citesc dar să mai și frunzăresc, să visez dar să mai și trăiesc!

Experiența mea nu gata! O lună înseamnă o nouă provocare, o nouă descoperire, o nouă căutare și o continuare!





10 comentarii:

  1. Sa ai o luna cat mai interesanta! Sa profiti de ea:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult, Adriana! :) Sper sa fie la fel de buna ca ultimele 3 luni! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ruxi, mereu ma dai pe spate! Si ma lasi without words...
    sa profitit din plin de ultima luna !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. :D
    Kjempe drag! :D

    M-ai facut si pe mine sa imi amintesc si sa retraiesc sentimentul inceputului plin de fluturi cu tot cu micile detalii fara de care totul ar fi sec ("Îmi pot aminti toate amănuntele, detaliu cu detaliu").
    Si zici ca mai avem o luna, da? Mai exact: 31zile 8ore 20min. :))... Dupa cum ziceam, am inversat rolurile: la inceput am gustat totul la maxim, neremanandu-mi timp pt timp; eu eram aia care nu mai vroia sa plece si nu simtea dor de nimic, in tp ce tu stagnai in casa... si acum tu esti abramburica!.... Darrrr citind postarea asta, incep sa recunosc ca exagerez (din fire) cu doru de casa...
    Experienta asta ii MAGICA! Sufletu mi-i acasa (RO).... dar, momentele norvegiene mi-au trimis partea care-l imbraca intr-o vacanta de neuitat.
    Pacat ca ultimele 32 de zile aici implica partea cu examenele.... Dar sa nu uitam de goodbye parties, 1Decembrie abroad si ultimele bucurii inghetate.

    ++ ma gandesc ca-s in top la pct6, nu? ;)) :D

    Ha det fint, Fiinta Infernala si din poveste!

    >:D< :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Ah, oh, ruxi, mereu mă dai pe spate și mă lași without words

    RăspundețiȘtergere
  6. Oana and Nemes - sunt convinsa ca v-am dat pe spate... iar de cuvinte.. incercati sa vi le gasiti ca e nevoie de ele ;))!

    Ana... ;)) Esti pe loc 1 la punctul 6! :D... Profita si tu de ultimele 31 zile (32 poate.. eu tot sper in ceva intarziere la avion, ceva furtuni de zapada :D)! Sa fie cu noroc si sa ne aducem mereu aminte de cea mai frumoasa iarna si cea mai frumoasa vacanta de vara, si cele mai aiurea note de la examene, dar cei mai amabili profesori! ;) Alt for Norge!

    RăspundețiȘtergere
  7. Pot sa ma duc in locul tau a la Norvegia :D ?

    RăspundețiȘtergere
  8. Deci să nu mă bagi în aceeași categorie cu aurolacul de nemeș, te rog. Nu-s eu cine știe ce, dar am un minim de standarde

    RăspundețiȘtergere
  9. Vai de mine... numa incetuc.. fara certuri! ;)) Oana e Oana, Nemes e Nemes! Categorii diferite!! :D :)))

    Marius, cand o sa cresti mare! :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Dar dacă Oana e Nemeș deghizat și se autoflatează?

    RăspundețiȘtergere