Totalul afișărilor de pagină

luni, 27 mai 2013

Somn halucinogen

Sunt bulversată. 

Sunt captiva propriului vis, propriului film, propriei existențe. Sunt hipnotizată de vocile obsedante din filmele lui Tarkovski (oare?), sunt iritată în același timp de incapacitatea mea de-a înțelege rusa, sunt bulversată de complexitatea și efectul pe care toate astea le au asupra mea: cădere în somn. Caut voința, caut să dezvolt dorința, caut să mă depășesc, să pricep, să descopăr. Dar asemenea unei tornade, sunt cuprinsă mai mereu de-un vânticel lin, de-o mireasmă ușoară ce mă îndeamnă la visare. Și uite așa petrec dimineți de weekend, de început de săptămână... inactivă în pat, în imposibilitatea de-a mă mobiliza, de-a mă activa intelectual și de-a lua noul Parker în mână. Căci entuziasmul noului instrument de scris n-a trecut încă.. e dominat de reverie. 

Departe de mine gândurile suprarealiste și potența creației în vis. Departe de mine și activitatea nedăunătoare, gândul la creația complexă creată cu alte scopuri decât de îndemn la somn. Deși posibil ca influența lui Tarkovski asupra simțurilor mele să fie una nesimțită din partea creierului meu la nivel conștient cerebral și să acționeze cât se poate de bine la nivel inconștient. În perioada de nesomn dintre 10-12, în timpul cursului de economie internațională pe care l-am servit din pat (care nici nu s-a ținut de altfel) am încercat să găsesc cauza efectului trk (nu TRF ăla din Zara) asupra persoanei în cauză. Posibil imaginea alb-negru (dar atunci de ce nu se aplică și la Bergman?), vocea care ghidează (aș merge mai degrabă cu asta la Lars von Trier) efectul religiei (dă-o... că nu m-am spiritualizat - încă). A mai trecut o oră de somn profund, o trezire din moartea simțurilor, o intenție de-a găsi răspunsul și iată-mă. Sunt aici fără răspuns. Sunt aici încă moale, încă în reverie, încă dominată. Probabil caut să fug de responsabilități. Asta e o certitudine. Probabil însă că am acum destul de multe și vreau să evadez. Probabil sunt obosită. Probabil sunt copleșită. Probabil îmi place mult să dorm. 

Probabil că în vise găsesc cheia. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu