Totalul afișărilor de pagină

joi, 23 mai 2013

Salutări cosmopolite

Ai făcut ceva ce-a trecut neobservat de familia ta? Vrei să frustrezi pe cineva etalându-ți reușitele? Simți că nu primești destulă atenție de la cei cu care petreci timp zilnic? Nu-i nimic. Sună-mă. Par a fi dispusă să fiu plictisită. 

Și deși n-am dat niciun anunț de felul ăsta, primesc mesaje, mailuri, telefoane demne de să mă facă să cred că trăiesc degeaba. Pentru că dinamica vieții mele se învârte între Horea, Em. de Martonne și Avram Iancu, pentru că a sta a dobândit mai multă valență decât a umbla, pentru că biroul din dotare, patul și cănile de ceai  par să nu se mai vadă de foi scrise, cărți subliniate și proiecte în dezvoltare, pentru toate astea, pentru mulți dintre voi par a nu exista. Și pentru faptul că nu produc nimic, nici măcar nu plătesc taxe pentru actualii bunici în cauză, pentru că am cel mai mare consum de apă din bloc și aștept să se ofere cineva să-mi pună lanțul la bicicletă, posibil că pentru toate astea să fiu un motiv de inflație, o cauză dăunătoare sau o non-ființă. 

Mă bucur dacă mă recunoaște lumea pe stradă. Mă bucur și dacă nu mă observă și nu mă bagă în seamă. Mă bucur cam de orice. Mai puțin de chestiuni degeaba. 

Mă întristează că unii au probleme cu alcoolul și riscă să-și piardă funcția, mă întristează exuberanța și multitudinea de pantofi cu toc - mereu alții, mă întristează și opulența materială, importanța excesivă în materie de diete și stil de viață, îndemnurile la o alimentație sănătoasă, posturile cu faceți sport și depășiți-vă condiția, beți apă, nu mâncați rahați și lista întristărilor poate continua. Dar din partea fățarnicilor... (că superficialul e o calitate)... nu mă pot aștepta decât de mușchi în barbă, tocuri în frunte și botocsi (de la botox) în călcâie. 
De regulă nu bag de seamă toată opulența gayo-tâmpițică și preocupările astea legate de feșăn și "consiliere nutrițională copy-paste" (©Pru). Dar când văd grase slăbite la maturitate, când văd mușchi la praf peste pizze și vodci, musai să zic că-i dureros. 

Și mă mai doare stupizenia asta cu datu-n poze pe la ocazii când ne tragem rochie nouă, sfaturile a la una feșăn cu păr roz - admirată de multe altele fără nimic sub păr - care ne învață cum să ne scriem pe hârtie planificările la cosmetică, manichiură, coafor și epilat mustața și să mai zic? Am învățat prea multe tips-uri fensy și simt că mai întâi trebuie să le aplic pe păru-mi șaten în creștere ș-apoi să vi le împărtășesc, dragelor.

Și închei cu Ginsberg, Salutări cosmopolite (tradus - ca să se priceapă)

"Ridicați-vă împotriva guvernelor, împotriva lui Dumnezeu. 
Rămâneți iresponsabili. 
Spuneți doar ceea ce știm & ne imaginăm.
(...)
Schimbarea este absolută.
(...)
Observați ceea ce e viu.
Observați ceea ce observați. 
A fi viu este autoselectiv.
(...)
Dați-vă sfaturi vouă înșivă."

2 comentarii:

  1. Am impresia ca ceea ce scrii nu corespunde varstei tale!

    RăspundețiȘtergere
  2. am impresia cu nu trebuie sa ai varsta pentru asta, draga "anonim"!

    RăspundețiȘtergere