Totalul afișărilor de pagină

duminică, 1 aprilie 2012

Tu ce fel de fluture eşti?

Al naibii de ciudaţi sunt oamenii! Pe când crezi că se liniștesc apele apar ei ca un tsunami şi-ţi invadează teritoriul. Ba mai mult, te învăluie în cuvinte pe care n-ai fi crezut că sunt capabili să le rostească... cuvinte mari de la oameni mici. De data asta n-am să merg la nonstop-ul de masculi şi condoame nocturne, ci am să optez pentru o prăvălie cu vise. 

Pentru că eu colecționez... idei şi semne de carte. Vise şi arome din natură. Ceaiuri şi creioane. Cuvinte şi impresii. Colecţionez particule de aer, miresme de primăvară şi nori încărcaţi. Adun raze de soare pentru zile mohorâte, picuri de ploaie pentru zile secetose, fără pic de iubire şi voci calde pentru nopţi lipsite de somn. Conserv bunăstarea pentru ca s-o pot dărui nefericiţilor. Îmi divid bunătatea şi candoarea cu orice necunoscut. Zâmbesc cu ochii, dar nu renunţ la privirea ironică. Zâmbesc cu pomeţii încărcaţi de pulbere arămie, zâmbesc când mi se cere. Şi nu fac nimic din obligaţie. Nici măcar din obligaţie morală. 

Mi-am studiat mutările. Mi-am studiat viitoarele mutări, iar acum sunt Regina. Iar problema Reginei e aceea de a da cât mai repede şah mat Regelui, spre a rămâne singură cu Nebunul. În termeni flutureşti înseamnă că s-a săturat să zboare alături de FlutureLE. Şi deşi are nişte aripi încă potente şi-o viaţă vie înainte, Fluturela vrea un Nebun. Nebunul e tot din regnul fluturesc, doar nu-şi doreşte un cocostârc. Cât despre traducerea asta în termeni ruxistici, ei bine, ... nu e nevoie să fim atât de expliciţi. Se prea poate să fie fantezie. 

Sunt oarbă.

Şi asta doar pentru că am stat pe întuneric aseară preţ de-o oră. Dar mi-a plăcut. Căci mi-am aprins 6 lumânări parfumate, le-am aşezat "feng shui" la capul patului, l-am luat pe Gatsby în braţe şi-am căzut în lectură. Dar nu pentru mult timp... pentru că mi-am dat seama că-i inutil ce fac, având în vedere că în dealul de peste drum ardeau becurile fără pic de milă. Şi-am renunţat... la mijloc, evident, şi-am preferat să-l văd pe Johnny Deep în Public Enemies... asta până când a început să se americanizeze acut filmul şi-am mutat.

Sunt oarbă.

Ştiu, e-un început.
De-ar fi creionul să-l ascut
Aş face ca o turturea
Şi m-aş preface într-o stea
Şi aş zbura spre infinit
Şi-aş adormi, da... negreşit.

De când mă ştiu mă caut. Mă caut şi mă tot găsesc. Mă descopăr şi mă acopăr. Mă astup şi mă destup la minte. Eu vreau să ştiu tot, dar nu vreau să depun efort. Eu văd, aud, simt, dar sunt oarbă. Eu zbor, dar nu am ţintă. Eu sunt .... dar acum spune-mi despre tine. Tu ce fel de fluture eşti? Crezi că putem zbura împreună?



3 comentarii: