Totalul afișărilor de pagină

marți, 19 aprilie 2011

Aromă de libertate

Cele mai bune idei îți vin la un pahar de ceva, la o cană de altceva, la o gustare, o dulciură, la o piatră pe suflet, o stare proastă sau o insomnie. Momentan scriu din cea de-a doua perspectivă... o cană de ceai! Și nu orice fel de ceai... ci ceaiul ala indian despre care vorbeam acu vreo 2 postări... cel făcut cadou. L-am primit. De dimineață bună am auzit o ciocnitură în ușă. Mă ridic buimacă din pat și dau spre ușă. Contrar obiceiului meu (de a nu deschide nimănui ușa), mă las purtată de instincte și mă surprinde privirea unui tip micuț, șaten, cu niște ochi mari căprui, cap oval și un zâmbet strâmb. Îmi întinde o cutie, eu o iau, nu zic nimic. El pleacă și-mi zâmbește. Intru în casă, mă baricadez în pat și nici măcar n-am curajul să deschid cutia. Dacă e o bombă... cu siguranță am să explodez. A fost o bombă de ceai, am explodat de deliciu și m-am delectat până în pânzele albe cu aroma exotică.

Iubirea trece prin simțuri, prin nări, prin pigmenți, nu prin organele interne - stomac. Mă îndrăgostesc de mirosuri, nu de oameni. Mirosurile îmi provoacă stări interioare, îmi activează amintirea, mă fac să mă pierd în trăit. Nu pot simți nimic pentru nimeni decât în cazul în care simt aroma. Audrey Tatou spunea într-un interviu: "Nu contează cum ești îmbrăcat, important e cum miroși". Și da, tind să-i dau dreptate. Defapt... sunt complet de acord.

Îmi place să adulmec asemeni unui câine de vânătoare, să mușc ca un cal sălbatic, să fiu alintată ca o pisică neagră, să-mi curbez spatele ca o panteră și să cad într-un somn hibernant ca ursul. Sunt uneori vicleană ca o vulpe, autoritară ca un leu, destrăbălată ca o maimuță, fidelă ca un labrador, liberă ca și un vultur de pradă, și în același timp constrânsă ca un papagal într-o colivie. Sunt un pește fără inițiativă, purtat de albie până în imensele oceane. Sunt hienă, dar și veveriță. Sunt o bufniță... iubesc noaptea!

Simt... miros de primăvară, miros de Paște, miros de copaci înfloriți. Copacii îmi activează amintiri... una dintre ele neplăcute. Amintirea unui aprilie trist... amintirea unor sentimente irosite în vânt, a trăitului terminat... a unui an de libertate și deschidere către plăcere. Aprilie... lună marcantă, aromă florală, trăit intens... libertate într-un glob de cristal!

4 comentarii: