Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 11 mai 2011

În căutarea miraculosului

Fericire într-un borcan cu dulceață... bucurie într-o cană de ceai, entuziasm într-o plimbare de mai, stres într-un balon de cuvinte... eliberare în brațele unui spirit... plăcere într-o adiere de primăvară, desfătarea cireșilor! Mi se conturează un traseu bine definit și astfel încetez a mai visa inutil. Gândul materializării unui vis îmi dă elan... mă înalță pe culmile absolutului și îmi permite o privire de ansamblu ... superioară aș putea spune. Mă încred în puterile mele, în trăirile și sentimentele profunde, în priviri și gesturi... în oameni... în minciună și absurd. Cred cu tărie vorbele dulci, râd la glume proaste și-mi folosesc zâmbetul diplomatic de complezență. Mă manifest capricios, asemenea lunii mai. Provoc înflorirea după care arunc un ropot de ploaie. Fulger, străfulger și învolbur...apele, oamenii, licuricii... lumea!

Cum încep lucrurile? Cum începe un nou început? De obicei îmi propun: de luni fac nu știu ce, sau … de mâine mă apuc de învățat, în luna mai nu mai beau, din întâi martie nu mai înșel etc-uri. Mi-am propus oare ceva în momentul vorbirii? Poate… în genul: gata – s-a terminat, cu ăsta nu mai vorbesc în viața mea. Sau… pur și simplu gata! Și oare chiar am reușit să mă țin de promisiuni/propuneri/gânduri? Rareori. De multe ori am fost acuzată cum că aș fi un om fără cuvânt – poate… dar poate acea promisiune a fost făcută doar pentru liniștea interlocutorului și pacea mea. Nu-mi plac oamenii insistenți. Insistența mă îndepărtează cel mai mult de oameni… mai ceva ca și prostia. Totuși pe locul 1 stă parșivenia, minciunea și prefăcătoria – adică tot ce ține de registrul falsității.

Vreau un nou început. Noul este cuvântul nou din vocabularul meu. Vreau o viață nouă, prieteni noi, obiceiuri noi, gusturi noi, provocări noi. Simt că ieșirea la mare m-a ajutat să mă eliberez de un trecut cenușiu (ei nici chiar așa, că nu e nimic dramatic în trecutul meu, însă am avut momente de eșec de care am vrut să scap și să le pot uita). Vorbesc la general despre mine, despre starea mea, despre aventurile mele. Nu risc să pun totul pe tapet. Nu cred că lumea ar fi interesată de viața mea palpitantă, de aventurile mele cu ploaia și micile nebunii de primăvară.

Mai nou mă străbat niște gânduri narative. Stau și nu fac nimic, în timp ce mintea mea gândește ce-aș putea scrie, ce-aș putea crea, ce sensuri noi să mai găsesc vieții. Am învățat să fiu diplomată și tăcută, liniștită, să par pură, inocentă, rușinoasă și timidă. Nutresc puțin din toate aceste însușiri, dar le joc, mă joc cu interlocutorii mei. Nu-i las să-mi vadă adevăratele sentimente, nu-i las să vadă dacă mă dor cuvintele lor, nu par jignită la suprafață, deși în interior sunt toată măcinată. Am învățat să iert, să cer să fiu iertată, să greșesc intenționat ca să-mi dau seama de bunătatea celuilalt. Un om bun e cel care iartă, care tolerează, care înghite, care e diplomat. Bunătatea e o virtute. Sunt un om bun, care și mai nou și-a propus să creadă în Dumnezeu. Da – e o propunere. În Dumnezeul sfânt și al sfinților, nu cel al oamenilor.

Vreau să cred că pot să fiu cineva, că pot să ajung un om mare și mai presus de toate un om bun. Oamenii buni iubesc natura, libertatea, sacrificiile și nu sunt egoiști. Mai am de lucrat la partea cu egoismul. Sunt mult prea individualistă, iubesc singurătatea, libertatea și izolarea mai mult decât iubesc o ploaie de vară. Îmi place să fac totul singură. De la locuit până la călătorit. Experiența izolării mele în Norvegia 4 luni m-a schimbat. Mi-am dat seama ce minunat e să faci lucruri singur, să cunoști oameni de la zero, să interacționezi cu necunoscuții. Sunt un călător singuratic. Doamne, mult mi-a lipsit o călătorie cu rucsacul în spate, zeci de ore în tren, mizerie, putoare, transpirație, dureri de spate din cauza bagajului și noi provocări la tot pasul. Am explorat marea cu rucsacul în spate, acum vreau muntele. Aș pleca undeva la munte cu niște oameni pe care-i cunosc puțin, să stau mai mult singură, să am camera mea, să simt că munții sunt doar ai mei. Am să plec… am să călătoresc, am să cunosc… am să mă descopăr în sălbăticie. Eu – natura – și un aparat foto.

Imaginația e o armă mult mai puternică decât realitatea însăși.

9 comentarii:

  1. al treilea ochi11 mai 2011 la 11:24

    Există niște linii invizibile ochiului închis care vibrează cu anumite frecvențe, specifice sau nespecifice fiecăruia. Ca să urmezi una din ele, la alegere, trebuie mai întâi să o vezi, lucru pe care îl poți realiza doar purtată de un spirit. Trebuie să ai mereu un spirit alături, care să ți-l amplifice și transforme pe al tău. Apoi, după ce vezi linia, trebuie să îți schimbi nivelul vibrațional ca să rezoneze cu al liniei. Trebuie să fii maleabilă, lipsită de obsesii, deschisă, frumoasă și senină ca apa. Astfel că un nou început, o nouă viață, înseamnă o nouă tu. Nu-ți mai spun Ruxandra. Tu e suficient să știu la cine mă refer și cărui suflet mă adresez. O nouă tu presupune renunțarea la vechea tu. Pierzi din atributele care nu mai vibrează cu noul drum. Câștigi ce? Alte atribute? Nu prea se merită să dai atribut pe atribut. Câștigi înțelegere și descoperi alte fețe ale aceluiași univers. De-aia nu e bine să stai o veșnicie în același loc sau în același timp. Trebuie să te miști, să dai timpul înapoi, să repeți un an, să dai timpul înainte, să sari peste vară, să fugi în lume. Ca să îți vezi toate fețele. Cum e fața ta văzută într-o baltă din India? Cum e fața ta văzută de mine? Cum e fața ta văzută de un dumnezeu uman?
    Ar fi frumos dacă ai scrie. Știu pe cineva care ar ar aprecia grozav să scrie o carte cu tine  Singurătatea ta e sublimă.
    Îmi place ideea ultimului rând pe care l-ai scris.

    RăspundețiȘtergere
  2. Să-mi dau trecutul pe un viitor incert? Poate. Îmi cunoști, poate, nestatornicia, viteza de deplasare în timp și spațiu, nevoia de evadare din chiar cele mai libere locuri, dorința de a fugi în lune și de a lăsa totul... de a începe o nouă viață în haos fizic și ordine spirituală. India? Probabil nu m-ar ajuta să-mi mențin echilibrul... aș alege altceva... ceva rece, dar cald pentru mine... undeva departe... dincolo de finit, dincolo de terestru... de ochi invidioși...

    Liniile frunții se încrețesc, liniile parmei prezic... noi urmăm destinul!

    ...

    RăspundețiȘtergere
  3. al treilea ochi11 mai 2011 la 11:43

    O nouă viață în haos fizic și ordine spirituală sună grozav. Știa Iisus ce știa când a făcut la fel :P

    Splendidă carte ar ieși...

    RăspundețiȘtergere
  4. Aş fi vrut să dau mai mult decât un interesant pentru postarea asta. Primul paragraf şi ultima aserţiune reprezintă punctum pentru mine. Plus "haos fizic şi ordine spirituală"... asta e la superlativ! Vreau totul la superlativ, inclusiv cititul. Când am citit ce ai scris aici, m-a durut frumos (durerea - sentimentul fizic intersectat cu stimulii care în mod uman normal afectează în mod spiritual).
    Legat de cuprins... Tu vrei să guşti câte puţin din toţi şi apoi alegi gustul preferat, eu abia după ce am fost gustată şi curtată pot gusta. Şi până nu mă ard, fapt ce duce la schimbarea papilelor gustative, nu-mi mai schimb gustul favorit. Tu nu vrei vorbe dulci, dar le spui uşor – eu le vreau, (însă doar pe cele febrile) şi nu spun înapoi decât după ce am fost muşcată şi înveninată cu ataşament. Pe cât vrei tu oameni noi, pe atât îmi doresc eu să te cunosc şi mai bine. Eşti speranţa mea la prietenie adevarată (eu o înţeleg doar ca superlativă) între două fete, la fără distanţă.

    RăspundețiȘtergere
  5. al treilea ochi11 mai 2011 la 13:04

    Anaaaaaaa... dilie ești, bată-te soarele >:d<

    și eu plin de iubire :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Pe cât de mult îmi doresc prieteni noi, pe atât îmi doresc să-mi păstrez prietenii adevărați pe veșnicie. Iar prietenii aștia, știi bine, sunt puținii care m-au ajutat în evoluția mea și în a deveni cine sunt, în a mă construi ca un eu-infernal...

    Ador felul de a te defini în raport cu mine, de a mă defini în raport cu tine... Ești un continuu amalgam de sentimente puternice, superlative, absolute... un TOT care emană fericire (de aici și numele-ți perfect ales)!

    Suntem apă și foc, perfecțiune și superficialitate, constanță și delăsare, pasiune și îndoială, unicitate-dualitate... suntem noi...prietene cu calități opuse, care se atrag ca magneții (știu ceva fizică)! >:D<

    RăspundețiȘtergere
  7. :)) >:D< (astea-s şi pentru al treilea ochi)
    Cum să folosim semne din-astea pe blog? Cu puţină blasfemie modernă şi sentimente inexprimabile în cuvinte serioase, avem voie.

    Vezi că îţi ies şi postările fericitoare?
    Dar gata cu declaraţiile de dragoste în public! Superlativul nu-i pentru oricine - hai pe blogu meu dacă vrei semipersonal, haha.
    Cu partea de fizică m-ai cucerit şi mai tare!

    După atâta iubire pură... aduci tu vinu şi eu castravetele? :))
    Eşti magică, Mon! >:D<

    RăspundețiȘtergere
  8. Semeni din ce in ce mai mult cu maica-ta.

    RăspundețiȘtergere