Totalul afișărilor de pagină

joi, 6 septembrie 2012

Ce s-a citit și ce mai rămâne


E nevoie de o schimbare. Și ideea nu e de ieri, de azi, ci îmi dă târcoale de-o vreme încoace. Unii s-ar întreba de ce? Și mai cu seamă pentru ce? Pentru mine, pentru că până și generația Harry Potter a crescut, iar noi, cititorii am evoluat. Și-am ajuns într-un punct în care nu prea mai tolerăm prostia și indolența. Nici ipocrizia și ignoranța. Lecturii, firește. În mai puțin de 3 săptămâni, mama noastră, a celor ce-am crescut visând să conducem mașini invizibile și să facem poțiuni magice ca să ne putem metamorfoza - fie în cea mai inteligentă prezență de la cursurile de literatură, fie în cea mai strălucitoare prezentă feminină în cercurile veșnic frecventate de trântori fumigeni și albine parfumate – va lansa o nouă carte, de data aceasta nu pentru copii, ci pentru copiii deja crescuți, cei pe care i-a format și i-a educat prin intermediul cărții. Da. J.K. Rowling își lansează prima carte pentru adulți - The Casual Vacancy. Și noi se presupune că suntem deja adulți, și-i vom fi alături într-o lectură fără suflare și-i vom sorbi noul roman, la fel cum o făceam în urmă cu 7 ani (când pare-mi-se a apărut ultima parte din HP).

Trebuie să recunosc că de la HP încoace n-am mai întâlnit cărți care să mă țină atât de mult în priză. Până deunăzi. Când am descoperit cartea lui Jostein Gaarder – Misterul cărților de joc. Deși începusem cu un anumit plan pentru a scrie o lucrare oarecare, am deviat când am dat de cartea asta. Și-am sorbit-o într-o zi, într-o zi cum nu s-a mai văzut de vreo câțiva ani buni încoace. Firește că nu m-am limitat doar la cartea asta și la o săptămână după, într-o altă dupăamiază am citit rapid Ca într-o oglindă, în chip întunecat, de același minunat Gaarder.

Dacă voi n-ați auzit de el, eu vi-l recomand din inimă: fie că aveți 15 ani, fie 51. Gaarder e fabulos și vizează cititorii de toate vârstele. E norvegian, e apărut la noi la Editura Univers. E profesor de filozofie, e un om cult și scrierile lui "dau în" C.S. Lewis și Lewis Carroll.

 Recomand așadar o lectură deschisă, lipsită de rațiune, înăbușită în fantezie și spirit aventurier.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu